اخبار
1402/3/7 یکشنبه
هفته نکوداشت اصفهان
نشست علمی “گردشگری در اصفهان” در دانشگاه پیام نور استان اصفهان

.

ین نشست با حضور دکتر مختاری رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان، سرکار خانم دکتر واعظی فر معاون آموزشی و پژوهشی، خانم دکتر شاهنده رئیس اداره ارتباط با صنعت و کارآفرینی، اعضای هیئت علمی، مدیران ستادی و کارکنان با سخنرانی دکتر محمد زاهدی، استاد دانشگاه پیام نور و محقق برجسته در حوزه گردشگری در سالن جلسات ستاد دانشگاه برگزار گردید.
در ابتدا خانم دکتر واعظی فر در رابطه با اهمیت و اقدامات هفته نکوداشت اصفهان اظهار داشت: دانشگاه پیام نور استان اصفهان سلسله نشست‌ها و برنامه هایی را در جهت آئین نکوداشت هفته اصفهان برنامه ریزی کرده است و در صدد برگزاری آنها به نحو شایسته ای هست.
ایشان افزود: از جمله آنها می توان به برگزاری نشست علمی در حوزه گردشگری، برگزاری جشنواره صنایع دستی، برگزاری مراسم شب شعر دانشجویی، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و محلی تا  تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری اشاره نمود.

در ادامه دکتر مختاری رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان عنوان داشت: صنعت گردشگری جایگزین صنعت نفت در کشور ماست و از منظر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کشور ایران جزء ده کشور دنیا و متاسفانه از جهت درآمد در صنعت گردشگری جزء رده های آخر در جهان هستیم که این موضوع رسالت دانشگاه ها و مجامع علمی را سنگین تر و با اهمیت تر جلوه می دهد و باید با برگزاری این نشست ها و تبلیغات و اطلاع رسانی ها بتوانیم در این صنعت پیشران و روبه پیشرفت باشیم و با مدیریت بهینه در کیفیت ارائه خدمات و برند سازی به ویژه در استان اصفهان این صنعت را به شکوفایی لازم برسانیم.

در ادامه دکتر زاهدی سخنران نشست بیان داشت: در اصفهان حدود ۲۰۰۰ منبع جاذبه گردشگری وجود دارد ولی متاسفانه در حوزه گردشگری برای استان اصفهان و به ویژه شهر اصفهان کار علمی بایسته ای انجام نشده است و آنگونه که باید در مجامع علمی و دانشگاهی جدی گرفته نشده و باید در این حوزه بازنگری، تمرکز و جدیت بیشتری انجام شود.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: تفاوت دیدگاه ها و تعارضات در خصوص ضرورت توسعه یا عدم توسعه گردشگری محور کلیدی و راه برون رفت از آسیب ها برای توسعه اصفهان است.
ایشان همچنین افزود: به منظور عملکرد موفق در این صنعت باید به نقش چهار گروه: گردشگران، مردم و محله، مقامات محلی و بنگاه های گردشگری توجه ویژه ای داشت.
دکتر زاهدی در پایان سخنان خود لازمه توسعه بیشتر در این صنعت را توجه ویژه به گوشه بازارها مثل گردشگری معنوی، گردشگری در دسترس، گردشگری سالمندان، گردشگری اقوام، گردشگری تجربه محور و ... اشاره داشت و داشتن جاذبه های مدرن در این صنعت را جهت شکوفایی آن بسیار موثر قلمداد نمود.
 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر